Deva



Bygger VVA`s Deva vagn.Efter en del strul med taket som var för långt har jag fått rätt på det.Efter snabb lim och press så sitter det rätt.Taket är vacuumpressat så det krävs en del jobb med det.


Här är en bild på drivningen jag har tänkt använda i DEVA vagnen.Den består av en Mashima motor med en Jeco drivboggie och en hemmagjord löpboggie.strömavtagning på alla axlar.Bottenplattan är från byggsatsen.Krävs en hel del blytyngder så den går bra.


Har nu satt på alla detaljer på korgen och taket.Här ser ni den grundmålad.



Nu är den målad med Humbrol 62 med lite 71 iblandat.Ska sen ta utspädd svart färg och dra över den med.Resultat kommer senare...



Här kommer en bättre bild på Deva vagnen.Som jag har skrivit innan är den målad med Humbrol 62/71.Har sen målat taket med Humbrol 32 blandat med 33.Efter den har torkat drog jag utspädd svart färg över plankorna så den blir i vädrat uttförande.Målade gångbryggorna och handräcken.Sprutade satinlack över korgen.
Denna korg är lätt att bocka ihop,lödar sen på fönsterbågar, sist men svårast är taket som jag beskrev innan.

Trä strukturen som jag har gjort är bara ett exempel på hur man kan göra.Jag grundfärgade min modell med ljusgrå färg,nästa lager med färg använde jag en vanlig SJ orange färg .Sprutade modellen med tunnt lager.Dessa 2 färger är vanlig Bil spray burkar som jag har köpt på en mack.Nästa steg använde jag en blandning av Humbrol 64 med ca 10-20 % Humbrol 71 i.Spruta i tunna lager med sprutan.Sen tog jag en mycket utblandad Humbrol 33(svart) strök den med en fin pensel ,tar man för mycket är det bara att torka av med papper.



Nu är den färdig.Drivet som jag själv har gjort går bra mycket bättre vad jag trodde den skulle göra.Använde mig av orginal bottenplåten som jag fick göra uttag för Jeco drivboggien,med mycket blytyngder så den blir tung.Ja vad ska man säga nu då..??Det var en ganska lätt etsplåt att bygga,men taket var både jobbigt och ganska tråkigt att få rätt på.Men man ska inte klaga utan vara VVA tacksam som har tagit fram denna MYCKET trevliga modell.





En bättre bild i rätt miljö på MMJKs bana.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Fin layout...

2006-12-31 @ 15:02:38
Postat av: Martin

Tackar tackar.

2007-01-01 @ 18:25:41
Postat av: Tommy Nordström

Kanonsida!! Ska försöka göra en själv.

2007-01-02 @ 17:59:23
Postat av: Martin

Tack Tommy,det är ganska enkelt.

2007-01-02 @ 18:17:21
Postat av: Toffe

Aber Taarabt
Den 17-åriga mittfältaren, som även kan spela andreanfallare, från Lens ryktades under hösten vara klar för Spurs. Nu har klubbarna istället kommit överens om en utlåning till Spurs. (från svenska fans). Ser du vad killen heter....?!

2007-01-04 @ 17:53:52
Postat av: Martin

Han kommer känna sig välkommen av Mido...

2007-01-04 @ 19:59:06
Postat av: Toffe

Arsenal rapporteras ha nobbat West Hams förfrågan om att låna Theo Walcott resten av säsongen. (från svenska fans).
Stämmer detta? Har ni varit intresserade av honom?

2007-01-04 @ 21:53:06
Postat av: Martin

Har inte läst om det,ska kolla runt lite.

2007-01-05 @ 08:24:16
Postat av: lasse

Jag väntar nyfiket på uppdateringar ;)

2007-01-06 @ 23:56:55
Postat av: Martin

Ska ta lite bilder först...

2007-01-07 @ 12:17:45
Postat av: Anonym

skönt få byggdag imorgon va ? ;) längtar du oxå möjligen få hem din fina T44 hehe

2007-01-11 @ 22:33:19
Postat av: Martin

Jeee,men det blir mest måla modeller imorgon

2007-01-11 @ 23:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback