Rimbo Grandes SJ GUS/GBLS-U

Har Lödat ihop korgen vilket är ganska enkelt.Sen satte jag på gavelbalkar,gavelluckor,handräcken,sidodörrar.Som underrede använder man Rocos godsvagn 46105.Man anväder Rocos tak som man ska sätta takventiler på.Här på bilden är den bara grundmålad.Finns en bild på Rimbo Grandes hemsida.http://www.rimbogrande.se/prstart.html.OBS Etsplåten är SLUTSÅLD.


Vagnens övre del har jag målat med Humbrol 22,nedre delen tog jag Humbrol 71 blandat med lite Humbrol 74.Nersmutsningen torrmålade jag med en egen blandning med olika Humbrol färger.Dekalerna satte jag sen på som jag har köpt från Rimbo Grande.Nästa steg blir taket .


Nu är vagenen klar.Taket satte jag på takventiler som är etsade.Sen målade jag taket silverfärgat.Underredet målades i matt svart färg.Gjorde en rost blandning med Humbrol färger,satte på TB koppel.


Litt UB (Perl) med Effos bananer vagn



Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vill ha bananer nuu :)

2007-01-16 @ 16:49:32
Postat av: Anonym

Fin :)

2007-01-21 @ 15:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback